۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹

معاون آموزش و پرورش کردستان:

بیش از ۲۷۱ هزار دانش آموز کردستانی در مدارس ثبت نام کرد

بیش از ۲۷۱ هزار دانش آموز کردستانی در مدارس ثبت نام کرد

سنندج - معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت نام بیش از ۲۷۱ هزار دانش آموز در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی گفت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه سناد، تا پایان روز سه شنبه ۲۱ مردادماه ۹۹ تعداد ۲۷۱ هزار و ۶۹۱ نفر یعنی حدود ۸۹ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی استان به صورت سیستمی در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش تاکنون در دوره ابتدایی ۱۵۸ هزار و ۱۳۷ دانش آموز واجد شرایط، در دوره اول متوسطه ۶۶ هزار و ۲۳۹ نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به آمار دانش آموزان ثبت نامی در دوره متوسطه دوم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون در دوره متوسطه دوم ۴۴ هزار و ۶۱۵ نفر ثبت سناد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۹ هزار و ۲۹ نفر دانش آموز دوره نظری، ۷ هزار و ۹۴۸ نفر دانش آموز شاخه فنی و حرفه‌ای و ۷ هزار و ۶۳۸ نفر دانش آموز شاخه کاردانش می‌باشند.

وی افزود: همچنین تعداد هزار و ۶۹ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه و هزار و ۶۳۱ نفر از نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز ثبت نام شده‌اند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی (اول، هفتم و دهم) در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و اظهار داشت: تا تاریخ مذکور تعداد ۲۷ هزار و ۷۵۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی (۹۷ درصد)، ۲۰ هزار و ۱۲۵ دانش آموز پایه هفتم دوره اول متوسطه (۸۱ درصد) و ۱۰ هزار و ۷۸۴ دانش آموز پایه دهم دوره دوم متوسطه (۵۰ درصد) موفق به ثبت نام شده‌اند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ دانش آموز پایه اول و تعداد ۲۴ هزار و ۶۴۵ نفر دانش آموز پایه هفتم و تعداد ۲۱ هزار و ۳۶۴ نفر دانش آموز پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان تحصیل کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از خردادماه آغاز شده و دانش آموزان باید برابر مهلت اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی دیرتر آغاز شده است.

محمدی عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه ۹۹، تسریع در ثبت نام دانش آموزان مورد تاکید است.

کد خبر 4997223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha